reklama

Kolumbovo vajce

Aké to muselo byť prosté,postaviť slepačie vajce na stole na špičku,aby sa neskotúľalo.Pravda,po boji je každý generál.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Koľkokrát som si už robil vajce natvrdo,ale ani raz ma netrklo,položiť si otázku,ako je možné,že čím dlhšie vajce nechám variť,tak jeho obsah prechádza do tuhnutia,z kvapalného skupenstva do pevného?Slepačie vajce ma svoje čaro,nenadarmo si doň ukrývali v rozprávkach svoju moc najväčší zlosynovia,ako napríklad taký Kaščej.Keďže nepoznám žiadneho nádejného Lomonosova,čo by mi osvetlil mechanizmus štiepania vaječného žĺtka a bielka pri varení,musel som sa s tým popasovať sám.A nedošiel som na nič.Akurát,čo mi hlavou vírilo nepreberné množstvo myšlienok o všakovakom využití slepačieho vajca.L.da Vinci namiešaval žĺtok do svojich farieb,aby mali lesk.Keď je tá správna a konštatná teplota,vyliahne sa zo slepačieho vajca kura.Slanina s vajcom(to je pošušňaníčko).Vajcový likér-stará receptúra starej mamy.Žĺtok s práškovým cukrom.Veľká noc a kraslice.Surové vajce na hlasivky.Ako išlo vajce na vandrovku.Neviem,čo sa dá ešte spojiť s vajcom,ale na tú svoju otázku som si neodpovedal.Určite to vysvetlenie bude prosté ako to povestné Kolumbove vajce.Vajce vo svojej podstate symbolizuje život,a keď ho chceme mať tuhší a pevný,nie taký neforemný a roztečený,tak asi musíme prijať fakt,že dakedy to pod nami pekne vrie.Potom ,keď to ustane,zistíme,že sme tvrdší a pevnejší a nevyparili sme sa len tak zo života.

Oto Steinhubl

Oto Steinhubl

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Insitný filozof a večný hľadač pravdy.Žiadny umelec,iba čistý remeselník písma.Umenie je dar od Pána boha Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu