reklama

Len ho nechajte,nech sa vypíše.

UPOZORNENIE:Tento text nechce nikoho odrádzať od písacích pokusov,ani napádať jeho pisateľský prejav,naopak,chce v ňom vybudiť súdnosť a ochrániť ho pred hrdzavením vlastného slovaLebo po vystavení svojho textu na oči verejnosti,neminie ho záplava slín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pred čistým papierom mám strach..Čistý Pavlovov podmienený reflex.Podobne sa niekomu zdvihne krvný tlak pri pohľade na biely doktorský plášť.Skutočne,civiem na ten panenský list,a už myslím na to,že prvou čiarkou sprzním mienenú vetu.Kto,alebo čo mi berie vietor z plachiet?Hádam mi už vyschlo žriedlo,z ktorého som doteraz čerpal a je načase sa poohliadnuť po nejakom druhom.Lenže v dnešnej dobe,kde sa už aj na tie duševné žriedla vydávajú licencie?Človečenstvo zistilo,že slovo ma svoju zlatú cenu.Stačí sa nechať inšpirovať príkladom mrs.Rowling a jej hrnčiarskym mešuge.Tá už má každe slovo prevedené na tantiémy a pekne si ryžuje.Komu česť tomu česť.Kto umí ten umí,kto neumí,čumí.Nuž čo,ak ženská na sociálke dokázala načmárať román idúci nadračku(predovšetkým u školopovinnej otave),prečo by som trošku nepotýral šťastie i ja?A ani to nič nestojí.Náklady temer nulové,návratnosť neistá.Tak akosi sa rodí homo grafoman.U našich zapadných susedov pisálek,u nás písmokaz.Asi nikomu nič nepovie meno BOLZANO(no,pár ožiarených sa vari nájde).Tento človek vyslovil takú chutnú myšlienočku.: „Keď čítam zle napísanú knihu,som smutný z toho,že sa dnes už každý človek naučí písať.“To hovorí samo za seba.Preto mám ten strach z čistého lajstra,okrem toho zrolovaného,keď fakt cítim potrebu sa poriadne vy...písať.Ale každá minca má dve strany.Sú osôbky,ktoré sa k písaniu takpovediac dostanú ako slepé kura k zrnu.Jeden sa uchýli k písaniu z čírej trudnomyseľnosti v šatlave,druhý to má nariadené ako terapiu na protialkoholickom liečení.A čertovsky by sme sa divili,aké skvosty niekedy z takýchto zariadení vylezú(spomínam si na film Dobří holubí se vracejí a na postavu alkáča Lexu,z ktorého sa doslova cez noc stal spisovateľ).Záverom.Dobrá rada stojí groš:ak sa chcete naozaj naučiť písať,nechajte sa zavrieť do chládku,alebo prechlastajte sa až k delíriu tremens a pobudnite si nejakú dobu na Prednej Hore.

Oto Steinhubl

Oto Steinhubl

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Insitný filozof a večný hľadač pravdy.Žiadny umelec,iba čistý remeselník písma.Umenie je dar od Pána boha Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu