reklama

Monoplutva

Mieru náročnosti vyhotovenia nejakej veci si náležite uvedomíme a patrične oceníme,až kým sa toho nechytíme sami.Klasické plutvy,ten kusisko gumy,či vulkanizovaného gumokaučuku som na svojich nohách zakúsil už ako malý šintroš.A s nimi potom rýchlosť nabrala úplne nové grády. Teda,aký môže byť problém s vyhotovením monoplutvy?Miesto dvoch oddelených papučiek na chodidlá,jedny dvojité.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Moje zápolenie o zakúpenie monoplutvy sa začalo v lokálnych športových predajňach.Ale veľmi rýchlo som vytriezvel,keď som zistil,že moja požiadavka u predávajúcich vyvoláva neopakovateľný údiv,ako u oslíka hľadiaceho na Ježiška.Vari len nebudem nútený vykonať amputáciu nejakej morskej panne,napadlo ma?Zháňať monoplutvu takto napriamo od dákeho predajcu,tak to som príliš nepochodil.Musel som vyskúšať ísť na to od lesa.Cez net. A tam sa konečne objavila prvá lastovička.Po istých peripetiách som sa nalinkoval na jednu z tých z úradnejších adries.A tom som veru čumel.Výroba takej monoplutvy nie je ani tak sériovou výrobou ako skôr zákazkovou,a doslova také čudo sa šije priamo na mieru.A takých výrobcov je na Starom kontinente ako šafránu.Samosebou,že medzi nich sa radia pepíci,rusáci(tí patria medzi špičku) a nemci.Na tom všetkom,je ale najpozoruhodnejšia tá cena.Akurát sa mi pretočili z nej očné bulvy.Nekresťanské peniaze.Nezostávalo mi nič iné,iba pristúpiť k spôsobu realízácie:Urob si sám.Aj v tom mi Šťastena priala.Onehdá som fachčil v Írsku na rybárskej lodi a jedným z členov posádky bol jeden Litovec.Akosi prišla do reči(pri plechovkovom pivíčku) otázka zhotovovania monoplutvy.To sa trafil klinec po hlavičke.Mal som možnosť vypočuť si výklad človeká podkutého vo vodných športoch,ktorý dokonca výrobu monoplutvy sám realizoval.Ako mi sám povedal,prvú monoplutvu pobabral,lenže pri druhej si dal zíležať.Škoda len,že z toho výkladu sa mi uchovali iba útržky,lebo i keď po rusky čo-to viem,predsa to bola silná káva,ak do toho ten nalámaný pobalťák začal pliesť i litovčinu.Nie,nebudem zachádzať do detailov technologického postupu výroby monoplutvy.Ono sa to dá prirovnať k takému niečomu ako je u nás,v našich končinách prútikárstvo,alebo drotárstvo.Je to kumšt.Je to vo výbere materiálu.Potom príde na rad matrica a napokon mravenčia robotička s ukladaním jednotlivých vrstiev laminátu.Sú veci,ktoré by si človek rád vyhotovil pre svoje potešenie sám(nemá chuť sa dostať do štádia,kedy už len z rozmaru hádže veci do virtuálneho košíka,lebo ON,si to môže dovoliť),ale všadeprítomné uctievanie 'zlatého teľaťa' urobí škrt cez rozpočet.Nakoniec aj tak nič nenašpekuluje,skloní hlavu,otvorí šrajtofli a môže sa vytešovať zo svojho prifarbeného sna.

Oto Steinhubl

Oto Steinhubl

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Insitný filozof a večný hľadač pravdy.Žiadny umelec,iba čistý remeselník písma.Umenie je dar od Pána boha Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu